Wednesday 1 October 2014

GC TOOTH MOUSSE ( KRIM GIGI/VITAMIN GIGI )


Siapa pernah tengok GC TOOTH MOUSSE ni? atau mungkin pernah guna? Angkat tangan:))

Kali ni nak bercerita tentang salah satu cara bagaimana untuk mencegah kerosakan gigi. Bukan merawat ye..ada beza tu..ok, apa kaitan GC TOOTH MOUSSE ni dengan cara nak cegah gigi rosak??mari kita berkenalan..yang dah tau tu @ pernah guna nati bleh share experience dalam comment box ok.

APAKAH?

GC TOOTH MOUSSE adalah krim yang bermanfaat untuk gigi, dimana ia mengandungi kalsium dan fosfat, iaitu mineral utama yang terkandung dalam gigi. GC TOOTH MOUSSE adalah bebas fluorida. Krim gigi ini diperbuat daripada susu.

BAGAIMANA GC TOOTH MOUSSE MEMBERI MANFAAT KEPADA GIGI?

Jom tengok video ni supaya dapat gambaran yang lebih jelas





SIAPA YANG MEMERLUKAN GC TOOTH MOUSSE?

# anda yang mempunyai kerosakan gigi yang aktif
# kanak-kanak yang cenderung mengalami kerosakan gigi 
# anda yang mempunyai gigi sensitif
# anda yang mempunyai kahausan pada gigi
# anda yang menjalankan rawatan pemutihan gigi (kalau gigi sensitif)
# anda yang menjalankan rawatan orthodontik
# anda yang  mengalami alahan ketika mengandung

ADAKAH GC TOOTH MOUSSE SESUAI UNTUK SEMUA GOLONGAN?

Yes, ia sesuai untuk semua peringkat umur as long as ada gigi :) baby yang baru keluar gigi usually 6month and above boleh dah start guna.. again, prevention better than cure.:)

BAGAIMANA CARA MENGGUNAKAN GC TOOTH MOUSSE?

1. Selepas memberus gigi, picitkan Krim gigi  secukupnya dan ratakan pada permukaan gigi menggunakan jari yang bersih dan kering.

2. Biarkan di atas permukaan gigi sekurang-kurangnya 3 minit. Kemudian, dengan menggunakan lidah ratakan krim pada seluruh bahagian dalam mulut. (Krim gigi adalah selamat untuk ditelan kerana diperbuat daripada susu)

3.  Biarkan lagi selama 1-2 minit. Lebih lama GC TOOTH MOUSSE dan air liur dibiarkan di dalam mulut  akan memberikan keputusan yang lebih berkesan.

4. Elakkan daripada berkumur. Tidak boleh makan & minum 30 minit selepas penyapuan.

Sesiapa nak try GC TOOTH MOUSSE ni boleh dapatkan di klinik saya bagi yang berdekatan atau boleh courier bagi yang berjauhan.:))  bagi yang dah pernah guna GC TOOTH MOUSSE ni, sila la bagi feedback:))

ehh, lupa..GC TOOTH MOUSSE ni sangat best sebab it comes with flavours! ada 5 perisa.. MELON, STRAWBERRY, MINT, VANILLA, TUTTIFRUTTI.. yang paling glemer dan cepat sold out of course tuttifrutti.. tak caya jom try!

daaaaaa

Dr A



No comments:

Post a Comment